baner

WÓZ TRANSMISYJNY - POLSKIE RADIO SA

W ramach realizacji przetargu publicznego powstał wóz transmisyjny na bazie Mercedes Sprinter 315 CDI. Firma AIRBE odpowiedzialna była za pełną dostawę i realizację wozu. Firma DUET wykonała jego zabudowę.

Opracowano projekt zabudowy i wyposażenia, łącząc ergonomię pracy z estetyką wykonania na każdym etapie prowadząc konsultację ze Zleceniodawcą. Pojazd został wygłuszony i izolowany termicznie w specjalny sposób tak że reżyserka pojazdu spełnia wymagania studia radiowego, przeprowadzono odpowiednie pomiary które potwierdziły uzyskany efekt wygłuszenia. Dodatkowo komfort pracy w warunkach zimowych zapewnia ogrzewanie powietrzne postojowe WEBASTO 3,0 kW. Klimatyzacja TRUMA SAPHIRE pracując w obiegu zamkniętym dba o właściwą temperaturę pracy urządzeń w szafie teletechnicznej. Klimatyzacja wozu zapewnia optymalne warunki pracy obsługi nawet przy włączonym generatorze głównym zapewniającym zasilanie.

Odrębnego opisu wymaga system zasilania pojazdu. Składa się on z trzech niezależnych systemów: zasilania głównego – prądnica Dynawatt 5.0 kW napędzana na postoju przez silnik pojazdu, zasilania zastępczego – przyłącze zewnętrzne oraz zasilania awaryjnego – agregatów prądotwórczych inwerterowych HONDA 2,0i pracujących synchronicznie. Wszystkie obwody wyposażono w zabezpieczenia i podzespoły Schneider wykonane w technologii 1 modułowej z rozłączaniem zarówno obwodu fazy jak i neutralnego, wóz wyposażony w trafo separujące. Elementy automatyki produkcji Schneider.

Sercem systemu jest cyfrowa konsoleta mikserska Studer OnAir 3000 Modulo. System współpracuje z laptopami Sony Vaio. Łączność bezprzewodowa na bazie komponentów Shure i Senheiser.

Pojazd został przygotowany do montażu anteny satelitarnej IGP..

Pojazd wyposażono w dodatkowe oświetlenie zewnętrzne umożliwiające przygotowanie wozu do transmisji. Zasilanie oświetlenia wozu działa niezależnie od przyłącza zewnętrznego w przypadku gdy brak napięcia zewnętrznego. System ten obsługuje w sposób automatyczny przetwornica napięcia. Drzwi boczne osłania samonośna markiza z napędem elektrycznym, a drzwi tylne markiza mocowana na drzwiach skrzydełkowych.

Przewody przeprowadzono dedykowanymi torami kablowymi tak, że wymiana okablowania lub doposażenie pojazdu nie stwarza trudności. Na stronie znajduje się film który dokładnie przedstawia zalety wozu transmisyjnego.

Sprzęt IT został dostarczony przez ABCDATA.

W marcu 2011 roku przeprowadzono modyfikację wozu instalując dodatkowe panele tłumików i rozszerzając możliwości konsolety, to największa w Polsce konfiguracja Studer OnAir 3000. Dodatkowo zmieniono monitory odsłuchowe z zestawu Genelec na NHT.

W 2014 roku zainstalowano dwa zestawy rejestracji Pro tools. Zmodyfikowano układ ogrzewania w taki sposób że odgłosy jego pracy stały się nieistotne akustycznie.

Sprinter Polskie RadioSprinter Polskie Radio

Kontakt

DUET. Jerzy Burzyński
ul. Kopernika
32-050 Skawina
e-mail:duet@duet.net.pl
Tel: 602-776-160